2024-2028 STRATEJİK PLAN

T.C
ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI
ERİKLİ KAVAKLIK ROTARY KULÜBÜ İLK/ORTA/ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2024-2028 STRATEJİK PLANI
Sunuş
SUNUŞ
Çok hızlı gelişen, değişen teknolojilerle bilginin değişim süreci de hızla değişmiş ve başarı için sistemli ve planlı bir çalışmayı kaçınılmaz kılmıştır. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır.
Kapsamlı ve özgün bir çalışmanın sonucu hazırlanan Stratejik Plan okulumuzun çağa uyumu ve gelişimi açısından tespit edilen ve ulaşılması gereken hedeflerin yönünü doğrultusunu ve tercihlerini kapsamaktadır. Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan Stratejik Plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır.
Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2019-2023 yıllarına ait stratejik plânı hazırlanmıştır.
Bu planlama; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, Kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır. Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır.
Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, bu plânın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum
Bayram ERDOĞAN Okul Müdürü
İçindekiler
Sunuş. 3
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5
BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 6
Okulun Kısa Tanıtımı 6
PAYDAŞ ANALİZİ 10
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi *. 12
Gelişim ve Sorun Alanları 13
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 15
MİSYONUMUZ. 15
VİZYONUMUZ. 15
Çevresinde kabul gören, örnek bir eğitim kurumu olmak. 15
TEMEL DEĞERLERİMİZ. 15
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 16
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 16
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 17
TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 19
V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME. 20
VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME. 20
BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ
2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.
Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.
STRATEJİK PLAN ÜST KURULU
Üst Kurul Bilgileri |
Ekip Bilgileri |
||
Adı Soyadı |
Unvanı |
Adı Soyadı |
Unvanı |
Bayram ERDOĞAN |
Okul Müdürü |
Burak HEDEF |
Müdür Yardımcısı |
Burak HEDEF |
Müdür Yardımcısı |
Reha ÖZÇİFT |
Sınıf Öğretmeni |
Ferman ÖZCAN |
Sınıf Öğretmeni |
Sude ÖZLÜ |
İngilizce Öğretmeni |
Merve ŞENER |
Fen Bilgisi Öğretmeni |
Süreyya FIRAT |
Sınıf Öğretmeni |
M.Gökay ÇAKMAK |
Türkçe Öğretmeni |
Hande NEŞELİ |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni |
|
|
Hasan BAYER |
Okul Aile Birliği Başkanı |
BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ
Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.
Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.
Okulun Kısa Tanıtımı
1960-1961 Eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili, Şehitkamil ilçesinde eğitime başlayan okulumuz 2010-2011 yılında müstakil müdürlük olmuş ve taşıma kapsamından çıkarılmıştır.
Binanın küçük olması, öğrenci mevcutlarının artması nedeniyle 2013-2014 eğitim öğretim yılında lojman olan kısım yıkılmış ve 9 derslikli yeni bina yapılmıştır
Şu anda okulumuz tam gün eğitim olarak eğitime devam etmektedir
2023-2024 Eğitim-öğretim yılı itibariyle okulumuz bünyesinde 12 derslik, 1 Ana Okulu, 1 Müdür odası, 2 Müdür yardımcısı odası, 1 Öğretmenler odası, 1 Rehberlik odası, , 1 Bilişim Teknolojileri sınıfı, 1 Fen ve Teknoloji laboratuarı, , 1 Çok amaçlı salon, 1 kütüphane mevcuttur.
2023-2024 Eğitim-öğretim yılında 231 öğrenci, 1 Müdür, 1 Müdür yardımcısı, 1 Ana sınıfı öğretmeni, 3 kadrolu sınıf öğretmeni, 1 Sözleşmeli Sınıf Öğretmeni, 6 kadrolu branş öğretmeni,1 sözleşmeli branş öğretmeni ve 1 Hizmetli ile eğitim-öğretime devam etmektedir.
Şubat 2020 tarihi itibariyle Bayram ERDOĞAN okulumuzda müdürlük görevini sürdürmektedir.
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler
Okul Künyesi
Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.
Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi
İli: GAZİANTEP |
İlçesi: ŞEHİTKAMİL |
||||||
Adres: |
Erikli Mah.88001 Nolu Sok. No:20/A |
Coğrafi Konum (link): |
|
||||
Telefon Numarası: |
342-4378815 |
Faks Numarası: |
|
||||
e- Posta Adresi: |
735060@meb.k12.tr/735054@meb.k12.tr |
Web sayfası adresi: |
|
||||
Kurum Kodu: |
735060-735054 |
Öğretim Şekli: |
Tam Gün |
||||
Okulun Hizmete Giriş Tarihi : |
Toplam Çalışan Sayısı |
15 |
|||||
Öğrenci Sayısı: |
Kız |
107 |
Öğretmen Sayısı |
Kadın |
8 |
||
Erkek |
124 |
Erkek |
4 |
||||
Toplam |
231 |
Toplam |
12 |
||||
Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:20 |
Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:23 |
||||
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
:20 |
Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı |
:--- |
||||
Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı |
500 TL |
Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi |
4 |
||||
Çalışan Bilgileri
Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.
Çalışan Bilgileri Tablosu
Unvan* |
Erkek |
Kadın |
Toplam |
Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı |
2 |
|
2 |
Okul Öncesi Öğretmeni |
|
1 |
1 |
Sınıf Öğretmeni |
2 |
2 |
4 |
Branş Öğretmeni |
2 |
5 |
7 |
Rehber Öğretmen |
|
|
|
İdari Personel |
|
|
|
Yardımcı Personel |
1 |
|
1 |
Güvenlik Personeli |
|
|
|
Toplam Çalışan Sayıları |
7 |
8 |
15 |
Okulumuz Bina ve Alanları
Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.
Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler
Okul Bölümleri |
Özel Alanlar |
Var |
Yok |
|
Okul Kat Sayısı |
3 |
Çok Amaçlı Salon |
* |
|
Derslik Sayısı |
10 |
Çok Amaçlı Saha |
|
|
Derslik Alanları (m2) |
590 m² |
Kütüphane |
* |
|
Kullanılan Derslik Sayısı |
12 |
Fen Laboratuvarı |
* |
|
Şube Sayısı |
10 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
* |
|
İdari Odaların Alanı (m2) |
57 m² |
İş Atölyesi |
|
* |
Öğretmenler Odası (m2) |
40 m² |
Beceri Atölyesi |
|
* |
Okul Oturum Alanı (m2) |
635 m² |
Pansiyon |
|
* |
Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2) |
2430 m² |
|
|
|
Okul Kapalı Alan (m2) |
1565 m² |
|
|
|
Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2) |
250 m² |
|
|
|
Kantin (m2) |
20 m² |
|
|
|
Tuvalet Sayısı |
18 |
|
* |
|
Sınıf ve Öğrenci Bilgileri
Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.
SINIFI |
Kız |
Erkek |
Toplam |
SINIFI |
Kız |
Erkek |
Toplam |
Anaokulu |
14 |
19 |
33 |
5. Sınıf |
15 |
13 |
28 |
|
4 |
19 |
23 |
6. Sınıf |
12 |
14 |
26 |
|
8 |
14 |
22 |
7. Sınıf |
14 |
11 |
25 |
|
15 |
13 |
28 |
8.Sınıf |
11 |
13 |
24 |
4.Sınıf |
15 |
8 |
23 |
|
|
|
|
Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız
Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.
Teknolojik Kaynaklar Tablosu
Akıllı Tahta Sayısı |
16 |
TV Sayısı |
0 |
Masaüstü Bilgisayar Sayısı |
8 |
Yazıcı Sayısı |
3 |
Taşınabilir Bilgisayar Sayısı |
|
Fotokopi Makinası Sayısı |
2 |
Projeksiyon Sayısı |
3 |
İnternet Bağlantı Hızı |
8 Mbps |
|
|
|
|
Gelir ve Gider Bilgisi
Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.
Yıllar |
Gelir Miktarı |
Gider Miktarı |
2021 |
803TL.61KR |
0 TL |
2022 |
1000 TL |
0 TL |
PAYDAŞ ANALİZİ
Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.
Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir :
Öğrenci Anketi Sonuçları:
Olumlu (Başarılı) yönlerimiz : Okulda güvende hissedip okulu sevmektedirler. Öğretmenlerle iletişim kurup sorunları rahatlıkla dile getirmektedirler. Okulumuz temiz olup, ders araç gereçleri ile işlenmeye çalışılmaktadır. Sınıflarımız kalabalık olmayıp, ders aralarında oyunları oynamaktayım.
Olumsuz (başarısız) yönlerimiz : Okulumuzun fiziki şartları yeterli değildir. Okul bahçesinde spor etkinliklerin yapılacağı alanlar yeterli değildir. Okulumuzda rehberlik servisi bulunmamaktadır.
Öğretmen Anketi Sonuçları:
Olumlu (Başarılı) yönlerimiz :Aidiyet değeri yüksek, okulu benimseyen, eşit ve adil davranılmaktadır. Öğretmen gelişimi için fırsatlar sunmakta, yenilik çalışmalarda destek olmaktadır. Öğretmenler arası işbirliği yapılmaktadır. Yapılacak çalışmalarda öğretmenin fikri alınmaktadır.
Olumsuz (başarısız) yönlerimiz : Sosyal etkinlikler yeteri kadar yapılamamakta. Gezi gözlem yapılamamaktadır. Araç gereçler eski olup yenilemekte güçlük yaşanmaktadır.
Veli Anketi Sonuçları:
Olumlu (Başarılı) yönlerimiz : Öğretmenle ihtiyaç duyduğum her zaman görüşme imkanım var. Öğrencimle ilgili sorunlar olunca ilgilenip, devam etmediği zaman arayıp haber verilmektedir. Okul temiz ve bakımlı olup, öğrencim giriş ve çıkışlarda gerekli güvenlik tedbirleri alınmış olup, teneffüslerde kontrol edilmektedir. Dersler araç ve gereçlerle işlenip öğrencimle ilgilenilmektedir. Okul sitesi güncel olup, e-okuldan gerekli bilgileri ulaşmaktayım.
Olumsuz (başarısız) yönlerimiz: Okul fiziki olarak yetersizdir. Rehberlik öğretmeni bulunmamaktadır. Yeterli kadar sosyal etkinlik ve gezi yapılmamaktadır.
GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi *
Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.
Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.
İçsel Faktörler
Güçlü Yönler
Öğrenciler |
Sınıf mevcudunun az olması
|
Çalışanlar |
Genç öğretmen kadrosunun olması
|
Veliler |
Veli iletişiminin güçlü olması
|
Bina ve Yerleşke |
Bilişim Teknolojileri Sınıfının olması
|
Donanım |
Kendini geliştiren gelişime açık ve teknolojiyi kullanan öğretmenlerin olması
|
Bütçe |
|
Yönetim Süreçleri |
Liderlik davranışlarını sergileyebilen yönetici ve çalışanların bulunması
|
Zayıf Yönler
Öğrenciler |
Öğrenci disiplin anlayışının yetersizliği
|
Çalışanlar |
Rehber öğretmen eksikliği-Sık öğretmen değişikliğinin olması
|
Veliler |
Velilerin eğitim seviyesinin düşüklüğü ve çoğunun işsiz olması
|
Bina ve Yerleşke |
Tren yoluna yakın olması |
Donanım |
|
Bütçe |
|
Yönetim Süreçleri |
|
İletişim Süreçleri |
Öğretmenlerin sık sık tayin olması |
vb |
|
Dışsal Faktörler
Fırsatlar
Politik |
|
Ekonomik |
Sanayi alnına yakın olması |
Sosyolojik |
Mülki ve yerel yetkililerle olan olumlu diyalog ve iş birliği
|
Teknolojik |
|
Mevzuat-Yasal |
Yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları İl Özel İdaresinin eğitime desteği
|
Ekolojik |
|
Tehditler
Politik |
|
Ekonomik |
Velilerin ekonomik durumunun düşük oluşu |
Sosyolojik |
Parçalanmış ve problemli aileler
|
Teknolojik |
|
Mevzuat-Yasal |
|
Ekolojik |
|
Gelişim ve Sorun Alanları
Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.
Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.
Eğitime Erişim |
Eğitimde Kalite |
Kurumsal Kapasite |
Okullaşma Oranı |
Akademik Başarı |
Kurumsal İletişim |
Okula Devam/ Devamsızlık |
Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim |
Kurumsal Yönetim |
Okula Uyum, Oryantasyon |
Sınıf Tekrarı |
Bina ve Yerleşke |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler |
İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme |
Donanım |
Yabancı Öğrenciler |
Öğretim Yöntemleri |
Temizlik, Hijyen |
Hayatboyu Öğrenme |
Ders araç gereçleri |
İş Güvenliği, Okul Güvenliği |
|
|
Taşıma ve servis |
Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
Gelişim ve Sorun Alanlarımız
1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM |
|
1 |
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan bireyler. |
2 |
Okula uyum sorunları. |
2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE |
|
1 |
Öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitimler |
2 |
Eğitim öğretim sürecinde sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetler |
3 |
Ders araç ve gereçleri. |
4 |
Yardımcı personel. |
5 |
Öğretmen yeterlilikleri(Branş öğretmenlerin görevlendirilmesi.) |
6 |
Okuma kültürü |
3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE |
|
1 |
Okul ve kurumların fiziki kapasitesinin yetersizliği (Eğitim öğretim ortamlarının yetersizliği) |
2 |
Okul ve kurumların sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyet alanlarının yetersizliği |
3 |
Eğitim, ve sosyal hizmet ortamlarının kalitesinin artırılması |
4 |
Donatım eksiklerinin giderilmesi |
5 |
Okullardaki fiziki durumun özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere uygunluğu |
BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER
Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.
MİSYONUMUZ
Yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren genç öğretmen kadrosuyla, öğrenci merkezli eğitim veren, teknolojiyi kullanan, velilerin ihtiyaç duydukları her an okul idaresi ve öğretmenlerine ulaşıp rehberlik hizmetlerini alabildikleri, öğrencilerinin başarılarını ön planda tutup, kaliteden ödün vermeyen çağdaş bir eğitim kurumuyuz.
VİZYONUMUZ
Çevresinde kabul gören, örnek bir eğitim kurumu olmak.
İdealleri ve yaşam sevinci yüksek, pozitif düşünen, geleceğin çağdaş
Türkiye'sinde üzerine düşen görevin en iyisini yapabilen nesiller yetiştirmek.
TEMEL DEĞERLERİMİZ
1) Paydaşlar eşitlikten yararlanır.
2) Paydaşların yöneltilmesi yapılır.
3) Paydaşlara fırsat eşitliği tanınır.
4) Veli-Öğrenci-Öğretmenin işbirliği içinde çalışmaları sağlanır.
5) Değişim ve yenileşme uyum.
6)Açıklık
BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER
TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM
Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.
Stratejik Amaç 1:
Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.
Stratejik Hedef 1.1. Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.1.1.a |
Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%) |
%100 |
%100 |
%100 |
%100 |
%100 |
%100 |
|
PG.1.1.b |
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul) |
%85 |
%90 |
%95 |
%100 |
%100 |
%100 |
|
PG.1.1.c. |
Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%) |
%95 |
%98 |
%99 |
%100 |
%100 |
%100 |
|
PG.1.1.d. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%) |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
|
PG.1.1.e. |
Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%) |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
%0 |
|
PG.1.1.f. |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
PG.1.1.g. |
Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranı (%) (halk eğitim) |
%75 |
%85 |
%90 |
%100 |
%100 |
%100 |
|
PG.1.1.h. |
Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısı (sayı) (halk eğitim) |
7 |
10 |
18 |
20 |
20 |
25 |
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır. |
Okul Stratejik Plan Ekibi |
01 Eylül-20 Eylül |
1.1.2 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır. |
Burak HEDEF Müdür Yardımcısı |
01 Eylül-20 Eylül |
1.1.3 |
Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık toplantı ve görüşmeler yapılacaktır. |
Reha ÖZÇİFT Sınıf Öğretmeni |
Her ayın son haftası |
1.1.4 |
Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır. |
Burak HEDEF Müdür Yardımcısı |
Mayıs 2024 |
1.1.5 |
Hayat boyu öğrenme kapsamında hangi kursların açılacağının tespit edilecek. |
Reha ÖZÇİFT Sınıf Öğretmeni |
Mayıs 2024 |
TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI
Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.
Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.
Stratejik Amaç 2:
Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır.
Stratejik Hedef 2.1. Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.1.1.a |
Öğrencilerin yabancı dil dersi yılsonu başarı puanı ortalaması |
65 |
75 |
85 |
90 |
100 |
100 |
|
PG.1.1.b |
Sosyal faaliyetlere etkin katılım oranı |
%75 |
%80 |
%85 |
%90 |
%100 |
%100 |
|
Eylemler
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Bireylerin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesinin önemi ve yabancı dil eğitimine erken yaşlarda başlamanın yabancı dil öğrenmedeki avantajları ile ilgili farkındalık artırmaya yönelik çalışmalar yapılacaktır |
Sude ÖZLÜ İngilizce Öğretmeni |
Her Öğretim Dönemi |
1.1.2 |
Tüm paydaşların özel yetenekli bireylerin eğitimi konusunda farkındalıklarını arttırma amaçlı çalışmalar yapılacaktır |
Burak HEDEF Müdür Yardımcısı |
Mayıs (Her Yıl) |
1.1.3 |
Sosyal Faaliyetlerin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak. |
Süreyya FIRAT |
Nisan 2024 (Her Yıl) |
1.1.4 |
Sınıflar arası çeşitli sportif karşılaşmalar yapılması planlanacak. |
M.Gökay ÇAKMAK Türkçe Öğretmeni |
Mayıs (Her Yıl) |
Stratejik Hedef 2.2. Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.1.1.a |
Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak. |
21 |
25 |
25 |
25 |
30 |
30 |
|
Eylemler
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.1.1.a |
Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak. |
21 |
25 |
25 |
25 |
30 |
30 |
|
TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE
Stratejik Amaç 3:
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir.
Stratejik Hedef 3.1.
Performans Göstergeleri
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.1.1.a |
Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak. |
29 |
29 |
35 |
35 |
40 |
40 |
|
Eylemler
No |
PERFORMANS GÖSTERGESİ |
Mevcut |
HEDEF |
|||||
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
|||
PG.3.1.a |
Kamera ve Kayıt cihazının yenilenmesi. |
1 Kayıt 8 Kam. |
1 Kayıt 8 Kam. |
10 Kamera |
12 Kamera |
12 Kamera |
12 Kamera |
|
PG.3.3.c. |
Bilgisayarların Yenilenmesi |
9 |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
PG.3.4.c. |
Elektrik tesisatının ve genel bakımının yapılması. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
No |
Eylem İfadesi |
Eylem Sorumlusu |
Eylem Tarihi |
1.1.1. |
Kamera ve Kayıt cihazının yenilenmesi. (Okul İmkanları) |
Bayram ERDOĞAN |
2024 |
1.1.2 |
Elektrik tesisatının ve genel bakımının yapılması |
Burak HEDEF |
2024-2025 |
1.1.3 |
Bilgisayarların Yenilenmesi |
Burak HEDEF |
2027-2028 |
V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME
2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu
Kaynak Tablosu |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
Toplam |
|
Genel Bütçe |
5000 |
6000 |
7000 |
8000 |
9000 |
35000 |
|
Valilikler ve Belediyelerin Katkısı |
|
|
|
|
|
|
|
Diğer (Okul Aile Birlikleri) |
4000 |
5500 |
6000 |
6500 |
8000 |
30000 |
|
TOPLAM |
9000 |
11500 |
13000 |
14500 |
17000 |
65000 |
VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME
Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.
Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.
Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.
İş bu Erikli Kavaklık Rotary Kulübü İlk/Orta/Anaokulu Stratejik Planı okulumuz stratejik planlama ekibi tarafından 2024-2028 yılları için oluşturulmuştur.
Bayram ERDOĞAN
Okul Müdürü
dosyalar/listele_dosya_3674429_2024-2028 STRATEJİK PLAN



