2024-2028 STRATEJİK PLAN

 

                                                                                      T.C

ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI

         ERİKLİ KAVAKLIK ROTARY KULÜBÜ İLK/ORTA/ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

    2024-2028 STRATEJİK PLANI

 

 

 

 


Sunuş

SUNUŞ

   Çok hızlı gelişen, değişen teknolojilerle bilginin değişim süreci de hızla değişmiş ve başarı için sistemli ve planlı bir çalışmayı kaçınılmaz kılmıştır. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilmemiz, belirlediğimiz stratejileri en etkin şekilde uygulayabilmemiz ile mümkün olacaktır. Başarılı olmak da iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır.

   Kapsamlı ve özgün bir çalışmanın sonucu hazırlanan Stratejik Plan okulumuzun çağa uyumu ve gelişimi açısından tespit edilen ve ulaşılması gereken hedeflerin yönünü doğrultusunu ve tercihlerini kapsamaktadır. Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan Stratejik Plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır.

   Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2019-2023 yıllarına ait stratejik plânı hazırlanmıştır.

   Bu planlama; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, Kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır. Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır.

   Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, bu plânın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum

 

                                                                                                 Bayram ERDOĞAN                                                                                                  Okul Müdürü
İçindekiler

Sunuş. 3

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ 5

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ 6

Okulun Kısa Tanıtımı 6

PAYDAŞ ANALİZİ 10

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi *. 12

Gelişim ve Sorun Alanları 13

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER. 15

MİSYONUMUZ. 15

VİZYONUMUZ. 15

Çevresinde kabul gören,  örnek bir eğitim kurumu olmak. 15

TEMEL DEĞERLERİMİZ. 15

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER. 16

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 16

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI 17

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE. 19

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME. 20

VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME. 20

 

 


BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

 

2024-2028 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

 

 Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

 

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

 

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Bayram ERDOĞAN

Okul Müdürü

Burak HEDEF

Müdür Yardımcısı

Burak HEDEF

Müdür Yardımcısı

Reha ÖZÇİFT

Sınıf Öğretmeni

Ferman ÖZCAN

Sınıf Öğretmeni

Sude ÖZLÜ

İngilizce Öğretmeni

Merve ŞENER

Fen Bilgisi Öğretmeni

Süreyya FIRAT

Sınıf Öğretmeni

M.Gökay ÇAKMAK

Türkçe Öğretmeni

Hande NEŞELİ

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni

 

 

Hasan BAYER

Okul Aile Birliği Başkanı

 

 


BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ

 

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

 

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

 

 

Okulun Kısa Tanıtımı

 

 

 

           1960-1961 Eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili, Şehitkamil ilçesinde eğitime başlayan okulumuz 2010-2011 yılında müstakil müdürlük olmuş ve taşıma kapsamından çıkarılmıştır.  

 

            Binanın küçük olması, öğrenci mevcutlarının artması nedeniyle 2013-2014 eğitim öğretim yılında lojman olan kısım yıkılmış ve 9 derslikli yeni bina yapılmıştır

 

             Şu anda okulumuz tam gün eğitim olarak eğitime devam etmektedir

 

             2023-2024 Eğitim-öğretim yılı itibariyle okulumuz bünyesinde 12 derslik, 1 Ana Okulu, 1 Müdür odası, 2 Müdür yardımcısı odası, 1 Öğretmenler odası, 1 Rehberlik odası, , 1 Bilişim Teknolojileri sınıfı, 1 Fen ve Teknoloji laboratuarı, , 1 Çok amaçlı salon, 1 kütüphane mevcuttur.

 

            2023-2024 Eğitim-öğretim yılında 231 öğrenci, 1 Müdür, 1 Müdür yardımcısı,  1 Ana sınıfı öğretmeni, 3 kadrolu sınıf öğretmeni, 1 Sözleşmeli Sınıf Öğretmeni, 6 kadrolu branş öğretmeni,1 sözleşmeli branş öğretmeni ve 1 Hizmetli ile eğitim-öğretime devam etmektedir.

 

           Şubat 2020 tarihi itibariyle Bayram ERDOĞAN okulumuzda müdürlük görevini sürdürmektedir.
Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

 

Okul Künyesi

 

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

 

 

 

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

 

İli: GAZİANTEP

İlçesi: ŞEHİTKAMİL

Adres:

Erikli Mah.88001 Nolu Sok. No:20/A

Coğrafi Konum (link):

 

Telefon Numarası:

342-4378815

Faks Numarası:

 

e- Posta Adresi:

735060@meb.k12.tr/735054@meb.k12.tr

Web sayfası adresi:

erikliilkokulu@meb.k12/

erikliortaokulu@meb.k12

 

Kurum Kodu:

735060-735054

Öğretim Şekli:

Tam Gün

Okulun Hizmete Giriş Tarihi :

Toplam Çalışan Sayısı

15

Öğrenci Sayısı:

Kız

107

Öğretmen Sayısı

Kadın

8

Erkek

124

Erkek

4

Toplam

231

Toplam

12

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:20

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:23

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:20

Şube Başına 30’dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

:---

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

500 TL

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

4

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalışan Bilgileri

 

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

 

Çalışan Bilgileri Tablosu

 

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

2

 

2

Okul Öncesi Öğretmeni

 

1

1

Sınıf Öğretmeni

2

2

4

Branş Öğretmeni

2

5

7

Rehber Öğretmen

 

 

 

İdari Personel

 

 

 

Yardımcı Personel

1

 

1

Güvenlik Personeli

 

 

 

Toplam Çalışan Sayıları

7

8

15

 

Okulumuz Bina ve Alanları

 

       Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

 

 

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

 

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

3

Çok Amaçlı Salon

*

 

Derslik Sayısı

10

Çok Amaçlı Saha

 

 

Derslik Alanları (m2)

 

590 m²

Kütüphane

*

 

Kullanılan Derslik Sayısı

12

Fen Laboratuvarı

*

 

Şube Sayısı

10

Bilgisayar Laboratuvarı

*

 

İdari Odaların Alanı (m2)

57 m²

İş Atölyesi

 

*

Öğretmenler Odası (m2)

40 m²

Beceri Atölyesi

 

*

Okul Oturum Alanı (m2)

635 m²

Pansiyon

 

*

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

2430 m²

 

 

 

Okul Kapalı Alan (m2)

1565 m²

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

250 m²

 

 

 

Kantin (m2)

20 m²

 

 

 

Tuvalet Sayısı

18

 

*

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

 

       Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

 

 

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

Anaokulu

14

19

33

5. Sınıf

15

13

28

  1. Sınıf

4

19

23

6. Sınıf

12

14

26

  1. Sınıf

8

14

22

7. Sınıf

14

11

25

  1. Sınıf

15

13

28

8.Sınıf

11

13

24

4.Sınıf

15

8

23

 

 

 

 

 

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

 

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

 

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

 

Akıllı Tahta Sayısı

16

TV Sayısı

0

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

8

Yazıcı Sayısı

3

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

 

Fotokopi Makinası Sayısı

2

Projeksiyon Sayısı

3

İnternet Bağlantı Hızı

8 Mbps

 

 

 

 

 

 

 

Gelir ve Gider Bilgisi

 

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

 

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2021

803TL.61KR

0 TL

2022

1000 TL

0 TL

 

 


 

 

 

 

PAYDAŞ ANALİZİ

 

Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 

 

 

 

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir :

 

Öğrenci Anketi Sonuçları:

 

Olumlu (Başarılı) yönlerimiz : Okulda güvende hissedip okulu sevmektedirler. Öğretmenlerle iletişim kurup sorunları rahatlıkla dile getirmektedirler. Okulumuz temiz olup, ders araç gereçleri ile işlenmeye çalışılmaktadır. Sınıflarımız kalabalık olmayıp, ders aralarında oyunları oynamaktayım.

 

Olumsuz (başarısız) yönlerimiz : Okulumuzun fiziki şartları yeterli değildir. Okul bahçesinde spor etkinliklerin yapılacağı alanlar yeterli değildir. Okulumuzda rehberlik servisi bulunmamaktadır.

 

Öğretmen Anketi Sonuçları:

 

Olumlu (Başarılı) yönlerimiz :Aidiyet değeri yüksek, okulu benimseyen, eşit ve adil davranılmaktadır. Öğretmen gelişimi için fırsatlar sunmakta, yenilik çalışmalarda destek olmaktadır. Öğretmenler arası işbirliği yapılmaktadır. Yapılacak çalışmalarda öğretmenin fikri alınmaktadır.

 

Olumsuz (başarısız) yönlerimiz : Sosyal etkinlikler yeteri kadar yapılamamakta. Gezi gözlem yapılamamaktadır. Araç gereçler eski olup yenilemekte güçlük yaşanmaktadır.

 

Veli Anketi Sonuçları:

 

Olumlu (Başarılı) yönlerimiz : Öğretmenle ihtiyaç duyduğum her zaman görüşme imkanım var. Öğrencimle ilgili sorunlar olunca ilgilenip, devam etmediği zaman arayıp haber verilmektedir. Okul temiz ve bakımlı olup, öğrencim giriş ve çıkışlarda gerekli güvenlik tedbirleri alınmış olup, teneffüslerde kontrol edilmektedir. Dersler araç ve gereçlerle işlenip öğrencimle ilgilenilmektedir. Okul sitesi güncel olup, e-okuldan gerekli bilgileri ulaşmaktayım.

 

Olumsuz (başarısız) yönlerimiz: Okul fiziki olarak yetersizdir. Rehberlik öğretmeni bulunmamaktadır. Yeterli kadar sosyal etkinlik ve gezi yapılmamaktadır.


GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi *

 

Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

 

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

 

İçsel Faktörler

 

Güçlü Yönler

 

Öğrenciler

Sınıf mevcudunun az olması

 

Çalışanlar

Genç öğretmen kadrosunun olması

 

Veliler

Veli iletişiminin güçlü olması

 

Bina ve Yerleşke

Bilişim Teknolojileri Sınıfının olması

 

Donanım

Kendini geliştiren gelişime açık ve teknolojiyi kullanan öğretmenlerin olması

 

Bütçe

 

Yönetim Süreçleri

Liderlik davranışlarını sergileyebilen yönetici ve çalışanların bulunması

 

 

 

 

Zayıf Yönler

 

Öğrenciler

Öğrenci disiplin anlayışının yetersizliği

 

Çalışanlar

Rehber öğretmen eksikliği-Sık öğretmen değişikliğinin olması

 

Veliler

Velilerin eğitim seviyesinin düşüklüğü ve çoğunun işsiz olması

 

Bina ve Yerleşke

Tren yoluna yakın olması

Donanım

 

Bütçe

 

Yönetim Süreçleri

 

İletişim Süreçleri

Öğretmenlerin sık sık tayin olması

vb

 

 

 

 

Dışsal Faktörler

 

 

 

Fırsatlar

 

Politik

 

Ekonomik

Sanayi alnına yakın olması

Sosyolojik

Mülki ve yerel yetkililerle olan olumlu diyalog ve iş birliği

 

Teknolojik

 

Mevzuat-Yasal

Yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları İl Özel İdaresinin eğitime desteği

 

Ekolojik

 

 

 

 

 

 

Tehditler

 

Politik

 

Ekonomik

Velilerin ekonomik durumunun düşük oluşu

Sosyolojik

Parçalanmış ve problemli aileler

 

Teknolojik

 

Mevzuat-Yasal

 

Ekolojik

 

 

 

 

 Gelişim ve Sorun Alanları

 

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

 

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okullaşma Oranı

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Devam/ Devamsızlık

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim

Kurumsal Yönetim

Okula Uyum, Oryantasyon

Sınıf Tekrarı

Bina ve Yerleşke

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme

Donanım

Yabancı Öğrenciler

Öğretim Yöntemleri

Temizlik, Hijyen

Hayatboyu Öğrenme

Ders araç gereçleri

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

 

 

Taşıma ve servis

 

 

 

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gelişim ve Sorun Alanlarımız

 

 1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan bireyler.

2

Okula uyum sorunları.

 

 

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitimler

2

Eğitim öğretim sürecinde sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetler

3

Ders araç ve gereçleri.

4

Yardımcı personel.

5

Öğretmen yeterlilikleri(Branş öğretmenlerin görevlendirilmesi.)

6

Okuma kültürü

 

 

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Okul ve kurumların fiziki kapasitesinin yetersizliği (Eğitim öğretim ortamlarının yetersizliği)

2

Okul ve kurumların sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyet alanlarının yetersizliği

3

Eğitim, ve sosyal hizmet ortamlarının kalitesinin artırılması

4

Donatım eksiklerinin giderilmesi

5

Okullardaki fiziki durumun özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere uygunluğu

 

 

 

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

 

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

 

MİSYONUMUZ

 

       Yeniliklere açık, sürekli kendini geliştiren genç öğretmen kadrosuyla, öğrenci merkezli eğitim veren, teknolojiyi kullanan, velilerin ihtiyaç duydukları her an okul idaresi ve öğretmenlerine ulaşıp rehberlik hizmetlerini alabildikleri, öğrencilerinin başarılarını ön planda tutup, kaliteden ödün vermeyen çağdaş bir eğitim kurumuyuz.

 

VİZYONUMUZ

 

      Çevresinde kabul gören,  örnek bir eğitim kurumu olmak.

 

İdealleri ve yaşam sevinci yüksek, pozitif düşünen, geleceğin çağdaş
Türkiye'sinde üzerine düşen görevin en iyisini yapabilen nesiller yetiştirmek.

 

TEMEL DEĞERLERİMİZ

 

1) Paydaşlar eşitlikten yararlanır.

 

2) Paydaşların yöneltilmesi yapılır.

 

3) Paydaşlara fırsat eşitliği tanınır.

 

4) Veli-Öğrenci-Öğretmenin işbirliği içinde çalışmaları sağlanır.

 

5) Değişim ve yenileşme uyum.

 

6)Açıklık

 

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER

 

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

 

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.

 

Stratejik Amaç 1:

 

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.  

 

Stratejik Hedef 1.1.  Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.

 

 

 

Performans Göstergeleri

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.1.1.a

Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

PG.1.1.b

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul)

%85

%90

%95

%100

%100

%100

PG.1.1.c.

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%)

%95

%98

%99

%100

%100

%100

PG.1.1.d.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

%0

%0

%0

%0

%0

%0

PG.1.1.e.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%)

%0

%0

%0

%0

%0

%0

PG.1.1.f.

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1)

1

1

1

1

1

1

PG.1.1.g.

Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranı (%) (halk eğitim)

%75

%85

%90

%100

%100

%100

PG.1.1.h.

Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısı (sayı) (halk eğitim)

7

10

18

20

20

25

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eylemler

 

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır.

Okul Stratejik Plan Ekibi

01 Eylül-20 Eylül

1.1.2

Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır.

Burak HEDEF

Müdür Yardımcısı

01 Eylül-20 Eylül

1.1.3

Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık  toplantı ve görüşmeler yapılacaktır.

Reha ÖZÇİFT       Sınıf Öğretmeni

Her ayın son haftası

1.1.4

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır.

Burak HEDEF

Müdür Yardımcısı

Mayıs 2024

1.1.5

Hayat boyu öğrenme kapsamında hangi kursların açılacağının tespit edilecek.

Reha ÖZÇİFT

Sınıf Öğretmeni

Mayıs 2024

 

 

 

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI

 

Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.

 

Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.

 

Stratejik Amaç 2:

 

Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır.

 

Stratejik Hedef 2.1.  Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

Performans Göstergeleri

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.1.1.a

Öğrencilerin yabancı dil dersi yılsonu başarı puanı ortalaması

65

75

85

90

100

100

PG.1.1.b

Sosyal faaliyetlere etkin katılım oranı

%75

%80

%85

%90

%100

%100

                 

 

 

 

 

 

Eylemler

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Bireylerin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesinin önemi ve yabancı dil eğitimine erken yaşlarda başlamanın yabancı dil öğrenmedeki avantajları ile ilgili farkındalık artırmaya yönelik çalışmalar yapılacaktır

Sude ÖZLÜ

İngilizce Öğretmeni

Her Öğretim Dönemi

1.1.2

Tüm paydaşların özel yetenekli bireylerin eğitimi konusunda farkındalıklarını arttırma amaçlı çalışmalar yapılacaktır

Burak HEDEF

Müdür Yardımcısı

Mayıs (Her Yıl)

1.1.3

Sosyal Faaliyetlerin artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak.

Süreyya FIRAT

Nisan 2024 (Her Yıl)

1.1.4

Sınıflar arası çeşitli sportif karşılaşmalar yapılması planlanacak.

M.Gökay ÇAKMAK

Türkçe Öğretmeni

Mayıs (Her Yıl)

 

Stratejik Hedef 2.2.  Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.

 

Performans Göstergeleri

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.1.1.a

Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak.

21

25

25

25

30

30

                 

 

 

 

Eylemler

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.1.1.a

Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak.

21

25

25

25

30

30

                 

 

 

 

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

 

Stratejik Amaç 3:

 

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir.

 

Stratejik Hedef 3.1. 

 

Performans Göstergeleri

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.1.1.a

Hangi okullara gideceklerine dair anket çalışmaları planlanacak ve tanıtım yapılacak.

29

29

35

35

40

40

                 

 

 

 

Eylemler

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PG.3.1.a

Kamera ve Kayıt cihazının yenilenmesi.

1 Kayıt 8 Kam.

1 Kayıt

 8 Kam.

10

Kamera

12 Kamera

12 Kamera

12 Kamera

PG.3.3.c.

Bilgisayarların Yenilenmesi

9

12

12

12

12

12

PG.3.4.c.

Elektrik tesisatının ve genel bakımının yapılması.

1

1

1

1

1

1

                 

 

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kamera ve Kayıt cihazının yenilenmesi. (Okul İmkanları)

Bayram ERDOĞAN

2024

1.1.2

Elektrik tesisatının ve genel bakımının yapılması

Burak HEDEF

2024-2025

1.1.3

Bilgisayarların Yenilenmesi

Burak HEDEF

2027-2028


V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

 

2024-2028 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

 

 

 

Kaynak Tablosu

2024

2025

2026

2027

2028

Toplam

 
 

Genel Bütçe

5000

6000

7000

8000

9000

35000

 

Valilikler ve Belediyelerin Katkısı

 

 

 

 

 

 

 

Diğer (Okul Aile Birlikleri)

4000

5500

6000

6500

8000

30000

 

TOPLAM

9000

11500

13000

14500

17000

65000

 

 

 

 

VI. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME

 

Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.

 

Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.

 

Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.

 

 

 

        İş bu Erikli Kavaklık Rotary Kulübü İlk/Orta/Anaokulu Stratejik Planı okulumuz stratejik planlama ekibi tarafından 2024-2028 yılları için oluşturulmuştur.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                  Bayram ERDOĞAN

 

                                                                                                                                     Okul Müdürü

dosyalar/listele_dosya_3674429_2024-2028 STRATEJİK PLAN



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi